סופית: המדינה תכיר בשלוחי חב"ד כמשרתים

אבי יעקב No Comments on סופית: המדינה תכיר בשלוחי חב"ד כמשרתים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בישיבת הוועדה לשוויון בנטל, 'ועדת שקד', אושרה סופית הצעתו של חבר-הכנסת אלעזר שטרן (התנועה) לפיה שלוחי חב"ד בחו"ל יוכרו משרתים בשירות אזרחי.

את ההצעה יזם ח"כ שטרן, לאחר שנחשף לפעילות המסורת של שליחי חב"ד, המקדישים את חייהם למען עם ישראל. בעקבות זאת קידם את הצעתו כי "המדינה תכיר בפועלם של תלמידי ישיבות מחוץ לגבולות ישראל, על פי קריטריונים קבועים מראש, כשירות לאומי-אזרחי. הכרה זאת תכלול גם את שליחי תנועת חב"ד הפזורים ברחבי העולם".

בשבוע שעבר קיבלה הוועדה את ההצעה, אולם בעקבות דרישה של 'יש עתיד' לריוויזיה בחוק, התקיימה היום הצבעה חוזרת, וההצעה עברה שוב ברוב קולות. בין התומכים בהצעה היו הח"כים אלעזר שטרן (התנועה), מאיר פרוש (יהדות התורה), דוד רותם (הליכוד ביתנו) ואריאל אטיאס (ש"ס).

על-פי ההחלטה, כמאה תלמידי ישיבות חב"ד בכל שנה יוכלו לעשות את השירות האזרחי שלהם בבתי חב"ד ברחבי העולם, על פי קריטריונים קבועים. כידוע, החוק מאפשר לתלמידי ישיבות לעשות שירות אזרח, דוגמת השירות במד"א, במשטרה, בזק"א ובגופים אחרים, ועכשיו תינתן גם האפשרות לשרת בבתי חב"ד במקומות מסויימים בעולם.

ח"כ שטרן הסביר כי שלוחי חב"ד בעולם עומדים בכל שעות היום והלילה לשירות הציבור, מטפלים בבעיות קשות ומורכבות ונותנים מענה לכל יהודי שנזקק לעזרה כלשהי, ואין ספק כי זה שירות חשוב הראוי להכרה.

במהלך קידום הצעת החוק עמד ח"כ שטרן בקשר עם אגודת חסידי חב"ד בישראל, וקיבל ממנה תמיכה במהלך. הרב אריאל למברג, מזכ"ל אגודת חסידי חב"ד, מברך את ח"כ שטרן על המהלך ואומר כי יש כאן הכרה אמיתית וכנה בפעילותם של שלוחי חב"ד, וכי הדבר יסייע לבתי חב"ד לקבל כוחות עזר של אברכים, שיבואו לסייע להם בפעילותם החשובה.



0 תגובות